Verbeter het proces en voorkom risico's

Credit management

Credit management is het proces van het beheren van de kredietverlening en het verminderen van de financiële risico's. Het omvat alles wat een bedrijf doet om ervoor te zorgen dat klanten hun facturen op tijd betalen en dat er geen onnodige kredietrisico's worden genomen.


Het doel van credit management is om de kasstroom van het bedrijf te verbeteren door het verbeteren van de betalingsdiscipline van klanten.

Voorkomen is beter dan genezen; minder risico en een doordacht betalingsproces

Werkwijze

Tijdig monitoren van levensbelang

Door middel van een persoonlijk gesprek en/of een intake krijgen we inzicht in de bestaande manier waarop betalingen zijn ingeregeld. We maken daarvan een analyse waarbij we de risico's in kaart brengen maar tegelijk ook kijken hoe één en ander kan worden gestroomlijnd. 

 

Onze specifieke kennis zit met name op het tijdig monitoren van openstaande facturen, het op het juiste moment verzenden van betalingsherinneringen en het op correcte wijze innen van achterstallige betalingen.

 

Op basis van ons doordachte advies wordt het bestaande credit management van de organisatie aangepast en verbeterd.

Weten wat we voor u kunnen betekenen op het gebied van Credit Management? Neem contact met ons op via onderstaande mogelijkheden.

Bel ons

Mail ons

Plan afspraak

Samen met onze opdrachtgevers zorgen voor een beter betalingsverkeer

Of dit blok weghalen??

Onze CM specialist??

Kundig, rechtdoorzee met een menselijke aanpak. Dat is wat Karin als mediator het beste omschrijft. Door goed te luisteren naar de wensen en behoeften van alle betrokken partijen krijgt ze snel in kaart waar de pijnpunten liggen. 

 

Met meer dan 20 jaar ervaring als mediator weet ze als geen ander hoe deze pijnpunten omgezet dienen te worden naar een passende oplossing waar alle partijen tevreden over zijn. 

 

Wilt u meer weten over Karin en hoe zij u kan helpen? Of wilt u eens vrijblijvend een kennismakingsgesprek / intake plannen. Neem contact met haar op via een van onderstaande knoppen.

Veelgestelde vragen

Er zijn verschillende situaties waar mediation kan worden ingezet. Deze situaties verdelen wij in 4 categorieën:

 

Familie
Echtscheiding, familieverhoudingen, boedelverdeling/erfrecht.


Omgeving
Buren, onrechtmatige daad.


Werk
Arbeidsconflicten, ontslag, ziekteverzuim.

Zakelijk
Consumententransacties, financiële dienstverlening, huurgeschillen, contractuele geschillen.

Als u nog andere vragen heeft of vrijblijvend in gesprek wilt kunt u contact met Karin opnemen door gebruik te maken van onderstaande knoppen.

Bel ons

Mail ons

Plan afspraak