Om rechtszaken bij zakelijke geschillen voor te zijn is het vaak verstandig om een mediator in te schakelen. Het voordeel van mediation is dat een oplossing wordt gezocht die beter aansluit op de wensen van beide partijen en daardoor zorg draagt aan het behoud van de (goede) relatie. Ook is de inzet van de mediator vaak sneller en goedkoper dan een rechtszaak.
De mediationsessies vinden bij voorkeur plaats op neutraal terrein, bijvoorbeeld op onze locatie in Almelo.
1. Na een kennismaking en intake wordt al dan niet besloten om mediation te starten.
2. Vervolgens vinden er mediationbijeenkomsten plaats om een goed beeld te krijgen van het conflict en hoe beide partijen hier tegenaan kijken.
3. Nadat alle belangen in kaart gebracht zijn wordt er op een constructieve wijze gezocht naar een oplossing die zoveel mogelijk tegemoet komt aan de belangen van beide partijen.
4. Wanneer de oplossing gevonden is, wordt deze door de mediator vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst. Hierin staan de rechten en plichten waar beide partijen zich aan moeten houden. Na ondertekening is de mediation afgerond.
Weten wat we voor u kunnen betekenen op het gebied van Mediation?
Neem contact met ons op via onderstaande mogelijkheden.
Kundig, rechtdoorzee met een menselijke aanpak. Dat is wat Karin als mediator het beste omschrijft. Door goed te luisteren naar de wensen en behoeften van alle betrokken partijen krijgt ze snel in kaart waar de pijnpunten liggen.
Met meer dan 10 jaar ervaring als mediator weet ze als geen ander hoe deze pijnpunten omgezet dienen te worden naar een passende oplossing waar alle partijen tevreden over zijn.
Wilt u meer weten over Karin en hoe zij u kan helpen? Of wilt u eens vrijblijvend een kennismakingsgesprek / intake plannen. Neem contact met haar op via een van onderstaande knoppen.
Er zijn verschillende situaties waar mediation kan worden ingezet. Deze situaties verdelen wij in 4 categorieën:
Familie
Echtscheiding, familieverhoudingen, boedelverdeling/erfrecht.
Omgeving
Buren, onrechtmatige daad.
Werk
Arbeidsconflicten, ontslag, ziekteverzuim.
Zakelijk
Consumententransacties, financiële dienstverlening, huurgeschillen, contractuele geschillen.
Als u nog andere vragen heeft of vrijblijvend in gesprek wilt kunt u contact met Karin opnemen door gebruik te maken van onderstaande knoppen.